Få et uforpligtende tilbud, hvis du skal købe stort ind - Se mere her

Handelsbetingelser

Disse salgs- og leveringsbetingelser finder anvendelse på køb af varer på Pixizoo.dk

 

 

Generelle oplysninger

 

Aftalerne indgås på dansk.

 

Betaling

Vi modtager betaling med Dankort, Visa, Mastercard, EAN, Maestro, JBC, Diners, Visa Electron, bankoverførsel (kun gældende for virksomheder) og Viabill. Bestilles der for mere end 2000 kr. tillægges der ved Viabill et gebyr på 25 kr. pr. måned. Hertil kommer renter der udregnes ud fra beløbets størrelse. Beløbet trækkes først når varen afsendes. Hvis du har bestilt flere varer, og en af varerne er i restordre, trækker vi først betalingen for denne vare, når varen afsendes. Priserne er angivet i danske kroner. Oven i prisen skal tillægges prisen for fragt, hvis der vælges anden leveringsform end GLS pakkeshop der er gratis. Der kan evt. pålægges betalingsgebyr, afhængig af den valgte betalingsform.

 

Levering

Varer der er på lager og bestilles inden kl. 14 leveres 1-2 hverdage efter dit køb. Er varen ikke på lager vil den forventede leveringstid fremgå på varen. Vi leverer varerne med GLS, Bring og Post Danmark. Varer leveres til danske adresser og danske GLS pakkeshops. Ved levering til Bornholm og Læsø skal der påregnes en dag ekstra. Da vi også benytter os af et eksternt lager, kan ordren komme som flere forsendelser.

 

Fortrydelsesret

Du har som forbruger 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os. Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag du har modtaget din vare, eller får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis. Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives ved at sende mail til [email protected]. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette. Fortrydelsesretten gælder kun for private forbrugere, der handler via Pixizoo.dk og ikke ved køb i vores fysiske butik. Erhvervsdrivende har ikke fortrydelsesret.

 

Afprøvning af varen og emballage

Du hæfter kun for en evt. forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering af varen, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varernes art, egenskaber og den måde, som den fungerer på. Du må normalt undersøge varen på samme måde, som man kan og må i en forretning, men du må ikke tage den i brug. Hvis du har brugt den på en måde, som man ikke må eller kan i en forretning, og vi ikke kan sælge den igen, eller ikke kan sælge den til fuld pris igen, må du regne med, at vi fratrækker værdiforringelsen i det beløb, du skal have tilbage. Hvis varen ikke længere har en handelsværdi, tilbagebetaler vi ikke købsbeløbet. Du skal tilbagelevere varen i originalemballagen. Du bør endvidere sørge for, at varen er forsvarligt indpakket, når du returnerer den. Du bærer selv risikoen for pakken/varerne, indtil vi modtager den. Gem derfor postkvittering samt evt. track and trace nummer.

 

Sådan udnytter du fortrydelsesretten

Du fortryder ved at give os besked om, at du fortryder. Du kan fx sende et brev eller en e-mail, hvor du oplyser, at du fortryder. Det skal sendes til Pixizoo.dk, Agerøvej 25, 8381 Tilst, tlf. 88887416, e-mail [email protected] Du kan ikke fortryde ved at nægte at modtage varen eller ved at undlade at hente den uden samtidig at give besked om, at du fortryder. Du kan benytte lovens standardfortrydelsesformular (https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=160666#Bil3) men det er ikke obligatorisk. Fortrydelsesformularen findes sidst i ordrebekræftelsen. Du kan også indsende en hvilken som helst anden utvetydig meddelelse om, at du fortryder dit køb. Fortrydelsen er overholdt, hvis du sender din meddelelse om, at du fortryder købet, inden fortrydelsesfristen er udløbet.

 

Returnering af varen og returomkostninger

Hvis du har fortrudt købet af en vare, skal du sende eller aflevere varen til os på adressen Agerøvej 25, 8381 Tilst uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, at du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Fristen er overholdt, hvis du returnerer varerne inden udløbet af de 14 dage. Varer kan ikke sendes pr. efterkrav eller uden omdeling. Du skal selv betale for returnering af varen, med mindre du ønsker at ombytte til anden vare. Læs mere under ”gratis bytte”. Varer så som legetøj og autostole kan returneres med Post Danmark eller GLS. Varer så som Sebra kili seng skal sendes på palle. Udgifter til returnering af sengen forventes højst at beløbe sig til 600 kr.

 

Varens stand, når du sender den retur

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik, men du må ikke tage den i egentlig brug. Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

 

Tilbagebetaling af penge

Når du fortryder, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder eventuelle leveringsomkostninger. Hvis du har valgt en leveringsform, der er dyrere end den billigste form for levering, som vi tilbyder, får du dog ikke merudgiften refunderet. Vi tilbagebetaler beløbet uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget din meddelelse om fortrydelse. Vi kan dog tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varerne retur, eller til du har fremsendt dokumentation for, at varerne er returneret. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet. Under alle omstændigheder pålægges du ingen former for gebyrer som følge af tilbagebetalingen. Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

 

Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til:

  • Varen sendes til: 

  • Pixizoo.dk Agerøvej 25 

  • 8381 Tilst

 

Pixizoo.dk tilbyder udvidet returret

Varen kan returneres efter udløbet af de 14 dages fortrydelsesfrist. Varen skal returneres i væsentlig samme stand som den blev leveret, dvs. den skal være ubrugt og i original emballage, samt den skal stadig være i vores sortiment. Når varen skal returneres, skal du selv afholde de omkostninger der er i forbindelse med returneringen.

 

Pixizoo.dk tilbyder gratis bytte

Har du fortrudt købet af en vare og ønsker du en hvilken som helst anden vare, kan du benytte dig af vores gratis bytte. Du benytter vores bytteformular, hvorefter vi pr. mail sender dig en forudbetalt GLS returlabel så varen kan afleveres i en hvilken som helst GLS pakkeshop http://www.pixizoo.dk/gratis-bytte. Gratis bytte behandles som 2 separate ordrer, dvs. den nye vare bestilles på ny ordre, og den anden krediteres når vi modtager den retur. Varen der sendes retur skal være i væsentlig samme stand som den blev leveret, dvs. den skal være ubrugt og i original emballage, samt den skal stadig være i vores sortiment.

 

Reklamation – hvis der er noget galt med varen

Hvis du køber en vare, og der er en mangel ved den – fx en material eller fabrikationsfejl – finder købelovens regler anvendelse. Du kan reklamere over mangler ved varen inden for 24 måneder fra leveringstidspunktet ved at henvende dig til os på mail [email protected] eller tlf. 88887416. Vi beder dig så detaljeret som muligt oplyse, hvad problemet er. Brug gerne vores reklamationsformular som du finder her http://www.pixizoo.dk/reklamation Det er ikke et krav, men det gør det nemmere for os at finde fejlen, og minimerer ekspeditionstiden for reklamationen. Hvis reklamationen er berettiget, tilbagebetaler vi dine rimelige fragtomkostninger. Husk at varen altid skal sendes i forsvarlig emballage og få en kvittering for afsendelse. Gem postkvittering inkl. oplysning om fragtomkostninger samt evt. track- and trace-nummer.

 

Klageadgang

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til [email protected]. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til relevante nævn på området, såfremt betingelserne herfor er opfyldt. www.pixizoo.dk er e-mærket, og du kan derfor vælge at benytte dig af e-mærkets gratis Sagsbehandling. Når du har handlet på en e-mærket webshop er du desuden omfattet af e-mærkets køberbeskyttelse. Læs mere på emærket.dk eller ring på tlf. 44858590.  Er du forbruger med bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her -http://ec.europa.eu/odr

 

Persondatapolitik

For at du kan indgå aftale med os, har vi brug for følgende oplysninger: navn, adresse, telefonnummer og e-mail adresse.Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål, at kunne levere varen til dig. Personoplysningerne registreres hos www.pixizoo.dk og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.

 

Den dataansvarlige på www.pixizoo.dk er Nicolai Meldgaard. Dine oplysninger videregives eller sælges ikke til tredjemand. Vi videregiver din e-mail til Trustpilot, blot for at sende dig en mail, hvor der opfordres til at anmelde din købsoplevelse. Som registreret hos www.pixizoo.dk har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til [email protected]

 

 

Handelsbetingelserne er senest opdateret (25.04.2016)

 

 

 

 

 

Vent venligst ...

Vupti! varen er nu lagt i din kurv.