Hej! Hvad kan vi hjælpe med?
-
Din ordre
-
Leveringsbetingelser
-
Betalingsmetoder & rabatkoder
-
Reklamation
-
Returnering
-
Prisgaranti & prismatch
-
Tilfredshedsgaranti
-
Pixizoo Plus
-
Vilkår & handelsbetingelser
-
Din ordre
-
Hvis du har spørgsmål til din ordre, så læs med herunder, hvor du vil finde svar på nogle af de mest stillede spørgsmål samt oplysninger på vores kundeservice team.
Hvordan kan jeg se, hvor langt min ordre er?
Når du har bestilt en ordre hos os, kan du følge den ved at logge ind på din kundekonto, hvis du var logget ind, da du bestilte ordren.
Hvis du ikke var logget ind, da du lavede din bestilling, vil det ikke være muligt at følge den online, men du kan forvente at modtage ordren inden for 1-3 hverdage, efter du har bestilt, hvis alle varerne, som du bestilte, var på lager ved bestilling.
Hvis en eller flere af de varer du bestilte, ikke var på lager på bestillingstidspunktet, vil du modtage en mail med forventede leveringsdato, når vi har fået en bekræftet dato fra vores leverandør.
Kan jeg ændre i min ordre, når den er bestilt?
Det er desværre ikke muligt at ændre i en ordre, når den er bestilt, hvis alle varer var på lager ved bestillingen, da ordren straks sendes til pakning på vores lager. Hvis en eller flere varer ikke var på lager, vil det være muligt at fjerne varer fra din ordre. Det kan vi hjælpe dig med, hvis du kontakter vores kundeserviceafdeling.
Kan jeg tilføje varer til min ordre?
Det er desværre ikke muligt at tilføje varer til en eksisterende ordre, da den sendes direkte til pakning, hvis alle varer er på lager. Hvis en eller flere varer ikke er på lager, er det desværre heller ikke muligt at tilføje varer til ordren, da vi ikke må trække flere penge, end du har godkendt ved bestilling.
Kan jeg slå to ordre sammen og spare fragten?
Det er desværre ikke muligt at slå to ordre sammen, da de sendes til pakning, så snart du har bestilt. Det er ikke muligt for vores lager at finde din ordre blandet flere tusinde andre, hvilket er grunden til, at du ikke kan slå to ordre sammen og spare fragten.
Kan jeg annullere min ordre?
Hvis alle varer var på lager ved bestilling, er det ikke muligt at annullere ordren, når du har placeret den. Ordren sendes nemlig automatisk videre til pakning med det samme.
Hvis én eller flere varer ikke er på lager, vil det være muligt at annullere ordren, såfremt du ønsker det. Vi vil også meget gerne hjælpe dig med bytte varer med andre varer, så vi kan sende din ordre afsted til dig.
Hvordan får jeg fat på kundeservice?
Kontakt oplysninger på kundeservice
Åbningstider for kundeservice er mandag - fredag kl. 10.00-14.00
Grundet nye COVID-19 anbefalinger om hjemmearbejde har vi indskrænket åbningstiderne
på telefon og har lavere bemanding end normalt.Lørdag og søndag: Lukket
Telefon: 88 88 74 15
Mail: [email protected]
-
Er min pakke kommet retur?
Vi har desværre ikke mulighed for at give besked, når vi modtager din returnering. Derfor vil du ikke modtage besked om din returnering, før den er behandlet inden for 14 hverdage efter modtagelse. Når den er behandlet, modtager du en mail. Du kan altid selv følge pakken med det track & trace nummer, du har på den, og der se, om vi har modtaget den.
-
Kan jeg få to ordre sendt sammen?
Det er desværre ikke muligt at få separate ordre sendt sammen, da de sendes direkte til pakning på vores lager, og det er derfor ikke muligt at sende dem sammen.
-
Kan min ordre delleveres?
Det er desværre ikke muligt at dele leveringen op over flere gange. Hvis alle varer er på lager, kan du forvente at modtage din ordre inden for 3 hverdage, hvis én eller flere varer fra din ordre ikke er på lager, sender vi din ordre samlet, når alle varerne er på lager.
-
Jeg har kun modtaget noget af min ordre?
Vi sender i øjeblikket nogle ordrer fra to forskellige lokationer. Så hvis du kun har modtaget dele af din ordre kan du forvente at resten snart er på vej fra vores andet lager. Vi sender en mail med sporingsinformation så snart vi afsender en, eller flere pakker til dig, så hold øje med disse mails. Hele din ordre er først afsendt når du modtaget din faktura pr. mail. Har du endnu ikke modtaget denne, så er resten på vej snarest! Vi kan desværre ikke sikre at det sendes samme dag.
Har du modtaget din faktura, og kun noget af din ordre, så tjek gerne din mail om du har fået endnu en mail med sporings information. Såfremt du ikke har det indenfor ca. 24 timer efter du har modtaget din faktura, så kontakt kundeservice.
-
Kan jeg selv afhente min ordre?
Vi har på nuværende tidspunkt ikke Click and Collect, så din ordre skal leveres med en transportør. Du kan vælge leveringsform ved kassen.
Kategorier
-
-
Leveringsbetingelser
-
Pixizoo tilbyder gratis fragt på alle ordrer over 699 kr. i hele landet til en GLS pakkeshop. Ved bestilling indtaster du dit postnummer, hvorefter du nemt kan vælge, i hvilken pakkeshop, du ønsker at afhente varen. Køber du for under 699 kr., koster fragten 49 kr. Ønsker du at få din ordre leveret til din hjemmeadresse, kan du bestille med Post Danmark til 99 kr.
Hvis du er Pixizoo Plus medlem, vil du altid have gratis levering til GLS Pakkeshop.
Levering af varer fra Pixizoo.dk
Varer, vi har på lager, når du bestiller, leveres 1-3 hverdage efter dit køb, hvis de er bestilt inden kl. 14.00. Hvis varen ikke er på lager, skal du gå ud fra den leveringsdato, der står inde på hjemmesiden, når du er inde på varen. Skulle det ske, at leveringsdatoen bliver ændret, vil du modtage en mail.
Vores varer leveres enten med GLS, Post Nord eller Danske Fragtmænd. Ordrerne leveres til danske adresser og danske GLS pakkeshops. Hvis du bestiller din ordre til Bornholm eller Læsø, skal du påregne en dag ekstra. Vær opmærksom på der er få varer, der kun leveres til brofaste øer. Det vil kunne ses på varen, hvis dette skulle være tilfældet.
Der kan forekomme et minimumskøb på nogle få varer. Dette oplyses under information om varen.
Leveringen anses for at være sket, når fragtmanden har leveret varen på leveringsadressen, og varen er kommet i din besiddelse, altså at varen er overgivet til dig eller til en på dine vegne. Herefter bærer du selv risikoen for skader på produktet. Vores varer leveres på hverdage.
Da vi benytter os af et eksternt lager, kan ordren komme som flere forsendelser. Hvis varerne sendes fra samme lager, vil din ordre blive afsendt, når alle dine varer er på lager.
Hvis din ordre ligger i den valgte pakkeshop i mere end 10 dage, vil den automatisk blive returneret tilbage til os. Så derfor er det vigtigt, at du husker at hente din pakke inden de 10 dage er gået. Hvis du har betalt for fragt for varen, vil fragtbeløbet altså ikke blive refunderet, hvis ikke du ønsker varen alligevel.
Leveringstid
Bestiller du inden kl. 14.00 er vores leveringstid typisk 1-3 arbejdsdage, hvis ikke andet er oplyst på vores hjemmeside. Vi vil dog gøre opmærksom på, at leveringstiderne afhænger af, om vi har varen på vores eget lager, eller om vi skal bestille produktet hjem til dig. Derfor er leveringstiden kun vejledende og afhænger af vores leverandørs leveringsdygtighed. Der skal tages forbehold for udsolgte varer hos leverandøren.
Vi informerer altid om restordre, så vidt det er muligt.
Hvis du har valgt levering til en bestemt dag, sender vi varen, så du vil modtage den på det ønskede tidspunkt. Den endelige leveringsdato kan ses på ordrebekræftelsen.
Alle vores varer afsendes først, når betalingen er registreret.
I meget travle perioder som f.eks. Black Friday og julehandel, kan man opleve forlænget leveringstid på sine ordre, selvom varen er på lager. Du kan dog fortsat forvente at modtage den inden for højst 5-7 hverdage, hvis din vare er på lager ved bestilling.
Pallelevering
Ved pallelevering vil du blive kontaktet, når din ordre er pakket og klar til afsendelse, så vi kan aftale, hvilken dag det passer dig at få pallen leveret.
Den vil blive leveret i tidsrummet kl. 08.00 til kl.17.00. Det er desværre ikke muligt at aftale et mere præcist tidspunkt. Det vil være muligt at angive et mere præcist tidspunkt, hvis pallen må stilles. Hvis pallen ikke må stilles, er det vigtigt, at du er hjemme til at modtage den, når den leveres. Fragtmanden har desværre ikke mulighed for at hjælpe med at bære pallen ind eller op.
Er du ikke hjemme, når pallen forsøges leveret på den aftalte dag, bliver den taget med retur. En genkørsel af den vil koste 450 kr., som du vil blive faktureret.
Vi kan desværre ikke garantere, at fragtmanden ringer, inden han kommer med pallen. Derfor er det vigtigt, at du er hjemme.
Oplever du udfordringer i forbindelse med levering af din palle, sidder vi klar til at hjælpe dig i kundeservice.
Transportskader
Varerne leveres forsvarligt indpakket. Er emballagen eller varen mod forventning beskadiget ved modtagelse, bedes du informere os hurtigst muligt på [email protected] og medsende et billede.
Vi anbefaler, at du gemmer den originale emballage, indtil du har tjekket varen, da varen ved en eventuel reklamation eller skade anbefales returneret i original emballage.
Uafhentede pakker (i pakkeshop)
Ved uafhentet pakker pålægges et gebyr på 49 kr.
Ligger ordren i den valgte pakkeshop mere end 10 dage, bliver den automatisk returneret tilbage til os, og vil blive registreret som uafhentet. Så husk at afhente din pakke inden 10 dage. Har du betalt fragt for varen, får du altså ikke fragtbeløbet refunderet, hvis du ikke ønsker varen alligevel, herudover opkræves et gebyr på 49 kr.
Kategorier
-
-
Betalingsmetoder & rabatkoder
-
Betaling på Pixizoo
Når du handler hos Pixizoo.dk, kan du nemt og sikkert bestille dine varer online og betale via: Dankort (Dankort/VisaDankort gebyrfrit), Visa/JBC/Visa Electron (gebyrfrit), Danske Bank kreditkort (gebyrfrit), Mastercard (gebyrfrit), MobilePay (gebyrfrit) og med ViaBill, og Santander. Ved betaling med kreditkort på Pixizoo.dk bliver beløbet først hævet, når varen er afsendt fra vores lager. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet.
Handler du for en institution er det muligt at betale med EAN betaling.
Læs mere om betaling med ViaBill her
Læs mere om betaling med Santander her
Betaling med gavekort:
På pixizoo.dk kan du også betale din ordre med et gavekort. Når du ønsker at anvende et gavekort, skal du skrive din gavekortskode ind i rabatkode feltet. Vær dog opmærksom på, at vores system ikke kan registrere både en rabatkode og en gavekortskode. Så hvis du ønsker at bruge både en rabatkode og et gavekort, skal du indtaste rabatkoden i feltet ”Rabatkode” og indtaste gavekortskoden under kommentarer, så vil det blive fratrukket din ordre, når vi behandler den.
Brug af rabatkode:
Hvis du ønsker at bruge en rabatkode i forbindelse med betaling af dit køb, så skal du indtaste den i feltet ”Rabatkode” og derefter trykke anvend, så vil rabatkoden blive registreret. Vær opmærksom på, at der på mange rabatkoder er betingelser, som skal være opfyldt for, at rabatkoden vil virke.
Betaling med bonus kr.
Hvis du er medlem af vores kundeklub Pixizoo Plus og har optjent bonuskroner, kan du også betale med dem. Det gør du ved at være logget ind på din Pixizoo Plus bruger, og under betalingsmåder kan du sætte flueben i den boks, hvor der står ”Brug mine xx bonuskroner”, så vil de blive trukket fra din ordre.
Vilkår for betaling med Viabill:
Vil du gerne vide mere om ViaBill, og hvad det betyder at betale med ViaBill? Så er det her, du kan blive klogere på det.
Du kan betale med ViaBill her hos Pixizoo. ViaBill er med til at give dig en større fleksibilitet til at købe de ting, du gerne vil have, når du vil have dem. ViaBill giver dig muligheden for shoppe på mere end 4000 danske webshops for 2.000 kr, uden renter og gebyrer.
Hvis du vælger at betale med ViaBill, så lader du Viabill betale varen for dig. Du skal betale ViaBill tilbage i rater, som du selv kan bestemme. Du skal indbetale den første rate inden d. 20. i den næste måned. Efter du har betalt den første rate, skal du betale de resterende rater inden d. 20. i hver måned. For hver rate skal du betale minimum 1/10 del af beløbet. Du må også gerne betale ViaBill tilbage over færre gange, hvis du vil det. Du kan til enhver tid betale dit restbeløb.
Når du bruger ViaBill som betaling, har du mulighed for at se varen, før du betaler for den.
Det er gratis at bruge ViaBill, når du deler din betaling op. Der er et fast gebyr på de kontoer, som har en konto på mere end 2.000 kr. Du kan dog dele dit første køb gennem Viabill op, helt uden renter og gebyrer.
BEMÆRK: Det er ikke muligt at betale med ViaBill, når du melder dig ind i vores kundeklub, da der skal registreres et betalingskort.
Vilkår for betaling med Santander her:
Hvilke vilkår er der, hvis jeg vælger Santander som betaling?
Hvis du bruger Santander som betaling, kan du købe nu og betale om 6 måneder. Der er ingen renter, gebyrer eller oprettelse ved betaling om 6 måneder.
Du kan låne fra 2.000 kr. til 20.000 kr.
Debitorrenten udgør 0% (fast) de første 6 måneder. Herefter er det 16,02 % (variable), ÅOP 17,51 %, forudsat der er betaling via betalingservice.
Du har 14 dages fortrydelsesret med finansering via Santander Consumer Bank.
BEMÆRK: Du kan ikke bruge som Santander som betalingsmulighed, når du melder dig ind i vores kundeklub, da der skal registreres et betalingskort.
Kategorier
-
-
Reklamation
-
Hvis du har modtaget en vare, der har fejl, eller hvis din vare har en fejl fra producentens side inden for 2 år, efter du har modtaget den, så skal du lave en reklamation på den.
Vi har lavet denne side, som indeholder gode råd og hjælp, hvis du oplever problemer med din vare. Dem kan du med fordel læse, inden du udfylder reklamationsformularen nedenfor, så vi kan løse din reklamation hurtigst muligt.
Hvis du oplever udfordringer med din babyalarm, så læs her inden du udfylder reklamationsformularen.
Hvis du oplever udfordringer med tekstiler og stof, så læs med her inden du udfylder reklamationsformularen.
Hvis du skal bruge serienummer i din reklamation så læs her, hvor vi forklarer, hvor du kan finde de forskellige serienumre
Du finder vores reklamationsformular nedenfor.
Når du har udfyldt din reklamationsformular, kan du forvente svar inden for 3 hverdage. Hvis varen skal sendes retur til Pixizoo, vil vi orientere dig herom, og vi afholder omkostningerne ved returnering af det reklamerede produkt. Som udgangspunkt vil vi sende dig en forudbetalt returlabel på mail, hvis du skal returnere varen.
Har du yderligere spørgsmål i forbindelse med din reklamation, er du altid velkommen til at kontakte os på 88887415 eller [email protected]
Kategorier
-
-
Returnering
-
Jeg ønsker at returnere en vare
Hvis du har modtaget en vare, som du af en eller anden grund er nødt til at returnere, så læs herunder, hvordan du gør, og få svar på nogle af de oftest stillede spørgsmål.
Ved returnering af varer købt på Pixizoo.dk skal du følge disse steps:
- Meld din returnering her
- Returlabel: Det er muligt at købe en returlabel igennem os til 49 kr. Hvis du ikke ønsker at købe den igennem os, kan du selv købe en returlabel og sende retur med GLS eller Postnord. Det er vigtigt, du sender pakken med omdeling. Uanset hvor du køber din returlabel, er det vigtigt, at du melder din returnering, ellers ikke har mulighed for at behandle den. Husk altid at få en kvittering for indlevering af pakken.
- Varen skal sendes retur i original emballage, og den må ikke have være brugt.
- I pakken skal du vedlægge den returseddel, der fulgte med, da du modtog ordren. Hvis ikke denne fulgte med, så vedlæg selv en seddel med ordrenummer, varenummer(e) der returneres.
- Du skal sende pakken inden for 3 uger, efter du har meldt din returnering.
- Du vil modtage pengene for varen retur, inden for 14 hverdage efter vi har modtaget pakken.
Ofte stillede spørgsmål:
1. Skal jeg selv betale for returnering af min vare?
- Ja, når du returner en vare til os, er det dig selv der afholder returneringsomkostningerne.
2. Kan jeg returnere en vare i butikken? OBS Vores butik er pt. lukket grundet flytning.
- Du kan godt returnere din vare i butikken, selvom den er købt på webshoppen. Vær opmærksom på, at beløbet refunderes til det betalingskort, som ordren blev betalt med. Du har også mulighed for at ombytte varen i butikken, hvis anden vare ønskes i stedet for. Når butikken åbner igen kan du returnerer igen, da vi har ubegrænset retur.
3. Kan jeg vælge, hvilken konto pengene skal tilbagebetales til?
- Vi tilbagebetaler altid til det kort, der er anvendt ved bestilling. Det er derfor ikke muligt at tilbageføre beløbet til anden konto.
4. Hvornår får jeg pengene retur?
- Hvis du har sendt en vare retur, kan du forvente at få dine penge tilbage inden for 14 hverdage, efter vi har modtaget din returpakke. Du får en mail, når returneringen er færdigbehandlet, og beløbet refunderes til dig.
5. Får jeg besked, når I har modtaget min pakke?
- Du får ikke besked, når vi har modtaget din pakke, men du kan altid se på trackingnummeret, hvornår den er modtaget på vores lager
6. Kan jeg sende varer fra forskellige ordrer retur sammen?
- Ja, men du skal melde din returnering for begge ordre via linket ovenfor og det er vigtigt at du tydeligt noterer hvilke ordrenumre og varer du returnerer i pakken. Så husk at vedlægge en seddel om dette.
Vilkår for ubegrænset returret
Hos Pixizoo tilbyder vi ubegrænset returret, da vi gerne vil give vores kunder muligheden for at returnere en vare, når det passer ind i hverdagen. Vi ved, at hverdagen kan være travl med småbørn, og det derfor kan være svært at nå det inden for de 14 dage.
Her kan du læse om vores vilkår for ubegrænset returret.
Den ubegrænsede returret gælder alle varer, så længe:
1. Din vare er ubrugt
2. Din vare er i original emballage
3. Din vare stadig findes i vores sortiment
Det vil sige, hvis du f.eks. har købt et sikkerhedsgitter, som du ikke har fået pakket op, og vi stadig sælger det, er dit sikkerhedsgitter indbefattet af vores ubegrænset returret.
OBS! Den ubegrænset returret gælder IKKE på reklamationserstatninger.
Vær specielt opmærksom på ved returnering af tøj: Hvis du ønsker at returnere tøj, skal det returneres i original emballage, og sko skal returneres i den originale æske. Varen må ikke have tegn på slid, pletter eller skader, eller lugte af udefrakommende dufte såsom parfumer og røg. Derudover SKAL der være mærker på tøjet, da vi ellers ikke kan sælge varen til ny modtager.
Ved returnering af varer købt på kampagne 3 for 2:
Når du køber varer på kampagne 3 for 2, får du værdien af den billigste trukket fra ved kassen. På din faktura vil denne værdi være trukket fra som en procentvis rabat på hvert enkelt produkt i 3 for 2 kampagnen. Hvis du returnerer et produkt, som er købt på kampagne 3 for 2, ophører rabatvilkårene. Tilbagebetaling for det eller de returnerede produkter vil derfor være originalprisen fratrukket den procentvise besparelse, der står på din faktura.
Returnering af varer betalt med bonuskroner eller gavekort:
Returnerer du én eller flere varer, hvor ordren er betalt med bonuskroner eller gavekort, vil tilbagebetalingen ske med alle de benyttede bonuskroner/gavekort, uanset hvor mange varer fra ordren, der returneres. Dvs. bonuskronerne/gavekortet deles ikke ud på de enkelte varer, der er på den oprindelige ordre. Dækker bonuskronerne/gavekortet ikke det fulde beløb, der skal refunderes, vil differencen blive refunderet til betalingskortet, der blev benyttet ved bestilling.
- Meld din returnering her
-
Hvor længe kan jeg returnere min vare?
Vi har ubegrænset returnering på alle varer her op til jul. Der kommer ikke byttemærker på, du skal blot have dit ordrenummer og email for at kunne returnere en eller flere varer.
Du kan læse mere om vores returnering her:
https://www.pixizoo.dk/kundeservice
Når vi åbner vores nye Showroom i Skejby kan varerne også returneres her.
Kategorier
-
-
Prisgaranti & prismatch
-
Hos Pixizoo tilbyder vi prismatch og prisgaranti på hele vores sortiment. Vi vil ikke bare være Danmarks bedste baby- og børneudstyrsbutik. Vi vil også sørge for, at du altid får de bedste priser. Derfor tilbyder vi både prismatch og prisgaranti på hele vores sortiment.
Samme lave pris i butik som på net
I Pixizoo butik matcher vi priserne på Pixizoo.dk – på Pixizoo.dk tjekker vi dagligt konkurrenternes priser på mange tusinde varer for at sikre dig den bedste pris.
Hvad er prisgaranti?
Prisgarantien på Pixizoo.dk betyder, at hvis vi – eller en anden danskejede hjemmeside – sætter en vare ned indenfor 7 dage efter, du har modtaget din vare, vil du få tilbagebetalt differencen.
Prisgaranti gælder ikke, hvis varen er udsolgt online hos den pågældende butik, selvom den fortsat reklameres som værende på lager i fysisk butik. Er varen ikke tilgængelig for køb online, matcher vi derfor ikke prisen.
Alt du skal gøre er at sende os en mail på [email protected] med dit ordrenummer og et screenshot af den nedsatte pris på enten Pixizoo.dk eller den anden hjemmeside.
Vær opmærksom på, at screenshot skal vise varens lagerstatus.
Varen skal ikke sendes retur ved benyttelse af prisgaranti.
Hvad er prismatch?
Prismatch på Pixizoo.dk betyder, at vi matcher prisen inden dit køb, hvis du ser en identisk vare billigere et andet stedt i Danmark.
Vi prismatcher både danskejede hjemmesider og fysiske butikker, såfremt varen er på lager og kan købes online.
Prismatch gælder ikke, hvis varen er udsolgt online hos den pågældende butik, selvom de fortsat reklameres som værende på lager i fysisk butik. Er varen ikke tilgængelig for køb online, matcher vi derfor ikke prisen.
Hvis du ønsker at handle hos Pixizoo og gøre brug af prismatch, noterer du “prismatch” og indsætter dokumentation (i form af link og tilbudspris) i indkøbskurvens kommentarfelt ved køb. Tag et skærmbillede af tilbudsprisen på varen, som også dokumenterer lagerstatus. Dette billede er din dokumentation, hvis prisen har ændret sig på varen, eller hvis den bliver udsolgt.
Bagefter vil kundeservice manuelt rette prisen eller kontakte dig, hvis der skulle være problemer.
Vilkår for vores prisgaranti og prismatch
- Prisgarantien omfatter de produkter, der er tilgængelige hos konkurrenten.
Dvs. prisgarantien dækker ikke produkter, der er underlagt nogen form for tilbud, f.eks. åbningstilbud, kø-tilbud, dagtilbud, mængdebegrænsning, begrænsede partier, ophørsudsalg og medlemstilbud. Det gælder uanset, om du har et aktivt medlemskab hos f.eks. FDM, Coop, Coolshop mm. - Derudover gælder prismatch og prisgaranti ikke varer, som er udsolgt online hos den pågældende butik, selvom de fortsat reklameres som værende på lager i fysisk butik. Er varen ikke tilgængelig for køb online, matcher vi derfor ikke prisen.
- Du kan benytte dig af vores prisgaranti i op til 7 dage efter, du har modtaget din vare.
- Du skal have dokumentation for den pris, du har fundet – i form af et skærmprint/screenshot.
- Varen skal være på lager hos konkurrenten.
- Varen skal være på lager hos Pixizoo.
- Varen, som du har fundet hos konkurrenten, skal være identisk med den, du har fundet hos Pixizoo.
- Prisgarantien gives i forhold til danskejede webshops. Er du i tvivl, om webshoppen drives fra Danmark, kan du se om adressen og CVR-nummer er dansk.
- Ved samlet tilbud på flere varer vurderes prisgarantien ud fra den samlede værdi.
- Prisen, der sammenlignes med, skal være inklusiv levering.
- Prisgarantien kan ikke kombineres med andre tilbud/rabatkoder, der er brugt på en eksisterende ordre lagt hos os.
- Grundet administration er bagatelgrænsen for udbetaling af difference i forhold til prismatch og prisgaranti 50 kr. Mindre beløb udbetales ikke.
- Ved personligt samlet tilbud er det prismatch af det samlede tilbud og ikke ud på online prissætning af hver enkelt vare.
- Prisgarantien omfatter de produkter, der er tilgængelige hos konkurrenten.
Kategorier
-
-
Tilfredshedsgaranti
-
Hos Pixizoo er vi kun glade, når vores kunder er glade!
Derfor har vi tilfredshedsgaranti på alle autostole, babyalarmer og Baby Jogger vogne. Når du har handlet og modtaget din vare, tilbyder vi dig 14 dage, hvor du kan afprøve om produktet efterlever dine forventninger. Er dette ikke tilfældet, har du inden for 14 dage efter modtagelse, mulighed for at benytte dig af tilfredshedsgarantien, og dermed returnere den købte vare uden ekstra omkostninger.
For at gøre krav på tilfredshedsgarantien skal følgende være opfyldt:
- Gælder 14 dage efter modtagelse af varen
- Varen skal returneres i original emballage
- Varen må gerne være brugt til det som er hensigten, at den skal bruges til
Vi kontroller altid vores returvarer. Du kan miste dit købsbeløb, helt eller delvist. Det sker, hvis varens værdi er forringet, fordi et eller flere af følgende forhold gør sig gældende:
- Du reelt har taget varen meget i brug
- Den er blevet beskadiget, mens du havde ansvaret for den
- Du har håndteret varen på anden måde end det var nødvendigt, for at du kunne fastslå varernes art, egenskaber og den måde, som den fungerer på
- Du har ikke fulgt de begrænsninger i fortrydelsesretten, der følger af plombering, varetype mm.
Hvis du vil returnere, skal du blot henvende dig på [email protected]
Kategorier
-
-
Pixizoo Plus
-
Din ønskeliste er med til at du kan sammenligne, overvågne eller gemme produkter til senere.
Derudover har du mulighed for at sende din ønskeliste til familie og venner pr. mail, sms eller messenger f.eks. i forbindelse med fødselsdage, jul, babyshower eller dåb.
Du har mulighed for at overvåge produkterne på din ønskeliste i den forstand, at du kan vælge at modtage en mail, så snart der sker en prisændring eller når varen er på lager igen.
Du kan direkte fra din ønskeliste vælge at lægge enkelte varer i kurven eller dem alle. Derudover kan du udvælge bestemte produkter nederst på din ønskeliste, som du kan få et uforpligtende tilbud på. Dette gøres blot ved at udfylde formularen og udvælge de ønskede produkter.
Hvordan tilføjer jeg produkter til min ønskeliste?
Under hver enkel vare eller på kategori-siderne ser du et hjerte. Klik på hjertet, og varen vil automatisk ligge sig på din ønskeliste. For at komme til din ønskeliste, skal du blot trykke på hjertet øverst i højre hjørne på hjemmesiden.
OBS!
Produkterne på din ønskeliste, vil forsvinde igen, hvis du forlader hjemmesiden, med mindre du har en kundekonto og er logget ind. Så snart du er logget ind, vil produkterne forblive på din ønskeliste. Vær opmærksom på, at produkterne der ligger på din ønskeliste, ikke er reserveret til dig. Produkterne kan derfor stadig købes af andre kunder.
Kategorier
-
-
Vilkår & handelsbetingelser
-
Det er ikke tilladt for unge under 18 år selv at handle på webshoppen. Hvis du er under 18 år, kan aftalen indgås af fx dine forældre eller en anden myndig person. Ved bestilling accepterer køberen at have læst handelsvilkårene for Pixizoo.dk
På Pixizoo.dk kan du kun bestille varer via vores website. Hvis du har forespørgsler på varer, som ikke er på siden, er du velkommen til at kontakte os.
Alle priser er inklusiv moms og alle andre afgifter. Priserne er dagspriser.
Ordrer, der modtages i weekenden og på helligdage, bliver behandlet den først kommende hverdag. Du har ikke mulighed for at annullere en ordre, når den først er placeret. Vi ønsker en hurtig levering, og derfor gør vi alt for at sende ordrer til pakning så hurtigt som muligt. Så snart en ordre er sendt til pakning, kan den derfra ikke annulleres.
Når du handler på Pixizoo.dk, indgåes alle aftaler på dansk. Enhver tvist mellem forbrugeren og Pixizoo.dk skal løses i overensstemmelse med dansk ret. Eventuelle tvister skal indbringes for en kompetent dansk domstol. Hvis du ønsker at modtage et nyt eksemplar af din ordrebekræftelse, kan du sende en mail til [email protected]
Dokumentation og vejledning:
Hvis der findes produktbeskrivelser og brugervejledninger til varen, medfølger disse fra Pixizoo.dk. Ønsker du yderligere vejledning eller rådgivning fra Pixizoo.dk, er det udelukkende af vejledende karakter.
Levering af varer fra Pixizoo.dk:
Varer, der er på lager og bestilles inden kl. 14.00, leveres 1-3 hverdage efter dit køb. Er varen ikke på lager, skal du gå ud fra den forventet leveringsdato, som vi oplyser på hjemmesiden, når du er inde på varen. Du vil modtage en mail med en forventet leveringsdato, hvis den ændres.
Vi leverer varerne med GLS og Post Nord samt Danske Fragtmænd. Varer leveres til danske adresser og danske GLS pakkeshops. Ved levering til Bornholm og Læsø skal der påregnes en dag ekstra. Vær opmærksom på at enkelte varer kun leveres til brofaste øer. Det vil fremgå på varen, hvis det er tilfældet.
Der er på nogle få varer et minimumskøb. Dette fremgår af informationen om varen.
Levering anses for at være sket, når fragtmanden har leveret varen på leveringsadressen, og varen er kommet i kundens besiddelse, dvs. er overgivet til kunden eller nogen på dennes vegne. Herefter er det køber, der bærer risikoen for skader på produktet. Varer leveres på hverdage.
Da vi også benytter os af et eksternt lager, kan ordren komme som flere forsendelser. Sendes varerne fra samme lager, vil din ordre blive afsendt, når alle varerne er på lager.
Ligger ordren i den valgte pakkeshop mere end 10 dage, bliver den automatisk returneret tilbage til os. Så husk at afhente din pakke inden 10 dage. Har du betalt fragt for varen, får du altså ikke fragtbeløbet refunderet, hvis du ikke ønsker varen alligevel.
Eventuelle fejl på siden:
Fejl sker – men det er heldigvis sjældent. Vi tager forbehold for lagerfejl, trykfejl og prisfejl. I tilfælde af fejl, eller når teknikken driller, forbeholder vi os retten til at annullere ordren, efter vi har gjort køber opmærksom på dette. Derudover er vores lagerstatus vejledende, og kan afspejle eget lager eller leverandørlager.
Leveringstid:
Vores leveringstid vil oftest være 1-3 arbejdsdage, hvis ikke andet er oplyst på siden. Vi gør dog opmærksom på, at alle leveringstider afhænger af, om vi har varen på eget lager, eller vi er afhængige af at skulle bestille produktet hjem. Leveringstiden er derfor vejledende og vil afhænge af producentens leveringsdygtighed. Ved levering til Bornholm og Læsø skal der påregnes en dag ekstra. Der tages forbehold for udsolgte varer hos leverandøren.
Vi informerer altid om restordre, så vidt det er os muligt.
Såfremt du har valgt levering på en bestemt dag, sender vi varen afsted til levering på det ønskede tidspunkt. Endelig leveringsdato fremgår af din ordrebekræftelse.
Alle varer afsendes først, når betalingen er registreret.
I meget travle perioder, som bl.a. Black Friday og julehandel, kan man opleve forlænget leveringstid, selvom varen er på lager. Du kan dog fortsat forvente at modtage den indenfor højest 5-7 hverdage, hvis den er på lager ved bestilling.
Transportskade:
Ved levering kvitteres der med underskrift for modtagelsen, og for at varen er modtaget uden synlige transportskader. Såfremt emballagen er brudt og/eller skadet, skal dette altid noteres på fragtbrevet, og du skal undersøge, om selve varen har lidt skade. Hvis varen har en synlig skade som følge af, at emballagen er skadet, kan du afvise leveringen, og Pixizoo.dk ombytter hurtigst muligt varen uden ekstra omkostninger for dig. Såfremt det ikke er muligt at vurdere, om varen er skadet som følge af, at emballagen er skadet, skal det noteres på fragtbrevet, at der kan være en skade på varen. Såfremt det viser sig, at varen har en mangel, skal du reklamere til Pixizoo.dk i rimelig tid, gerne inden 7 dage, dog ikke senere end 2 måneder efter.
HUSK at tage billeder af emballage og skaden på varen og send det til [email protected], så hjælper vi dig!
Reklamationer
Der ydes 2 års reklamationsret på alle produkter i henhold til købeloven. Dette betyder, at du i tilfælde af en mangel ved varen, enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen. Disse muligheder afhænger af den konkrete situation. Dette betinges selvfølgelig af, at reklamationen er berettiget og ikke er opstået som følge af fejlagtig brug eller anden skadevoldende adfærd. En eventuel fejl eller mangel skal i henhold til købeloven påberåbes inden for rimelig tid, efter manglen viser sig. Det er din pligt at angive og på forlangende vise, hvordan fejlen eller manglen har ytret sig. Er reklamationen berettiget, sender vi en forudbetalt returlabel, hvis vi vurdere at varen skal retur til os eller leverandøren.
Når du returnerer varen, bedes du oplyse, hvad problemet er så detaljeret som muligt. Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.
Husk at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage.
Betaling
Hos Pixizoo.dk kan du bestille dine varer online og betale via: Dankort (Dankort/VisaDankort gebyrfrit), Visa/JBC/Visa Electron (gebyrfrit), Danske Bank kreditkort (gebyrfrit), Mastercard (gebyrfrit), MobilePay (gebyrfrit) og med ViaBill. Ved betaling med kreditkort på Pixizoo.dk bliver beløbet først hævet, når varen er afsendt fra vores lager. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet.
Hvad koster det at bruge ViaBill?
Det er gratis at bruge ViaBill, når du deler din betaling op. Der vil være et fast gebyr på de kontoer, som har en konto på mere end 2.000 kr.
Sådan virker din betaling med Viabill
ViaBill giver dig en større fleksibilitet, så du kan få de ting, du ønsker dig og når, du ønsker dig dem. ViaBill giver dig muligheden for at shoppe på mere end 3.100 danske webshops for 2.000 kr.
Ved at vælge ViaBill, som betalingsløsning, når du shopper, lader du ViaBill betale varen for dig. Du skal indbetale, den første rate inden d.20. i næste måned. Efter den første betaling skal du betale de efterfølgende rater inden den 20. i hver måned.
Når du betaler med ViaBill, har du altid mulighed for at se din vare, før du betaler for den. Du betaler ViaBill tilbage i rater, som du selv bestemmer. Det skal dog minimum være 1/10 del, som du betaler i hver måned. Hvis du ønsker at betale over færre gange, kan du også gøre det. Du kan til enhver tid betale restbeløbet ud.
Ved betaling med kreditkort er du altid sikret mod misbrug. Du har nemlig mulighed for at afvise en betaling, når du modtager din betalingsoversigt. Pixizoo.dk anvender SSL (Secure Socket Layer) i sit betalingssystem. Dette betyder, at du ikke har nogen selvrisiko, hvis dit kort bliver misbrugt i en internetbutik, der benytter sig af SSL. Dermed er du bedre sikret end i den fysiske verden, hvor du har en selvrisiko på 1.200 kr. i tilfælde af, at dit dankort misbruges ved brug af PIN-koden. De data, der sendes i forbindelse med køb betalt med betalingskort, er krypterede (SSL), og det er kun PBS, der kan læse disse. Hverken Pixizoo.dk eller andre har mulighed for at læse dataene.
Annullering af gennemført ordre
Pixizoo forbeholder sig retten til at annullere en gennemført ordre i tilfælde af tydelige fejl i eksempelvis prissætningen eller i tilfælde af svindel. Sker dette vil den aktuelle kunde få besked herom på den oplyste e-mail.
Fortrydelsesret:
I henhold til forbrugeraftaleloven har du altid 14 dages fortrydelsesret, når du handler på nettet. Fortrydelsesretten løber, fra du modtager din vare. Ved udnyttelse af fortrydelsesretten skal varen tilbageleveres i væsentlig samme stand og mængde for at det fulde beløb returneres. Fortrydelsesretten bortfalder derfor, hvis du bruger varen på en måde, som helt åbenbart forringer varens salgsværdi væsentligt. Hvis varen har været brugt inden for de 14 dage, så vil værdien af den vurderes, og beløbet svarende til værdien af den brugte vare vil blive returneret (kun efter særskilt aftale med Pixizoo.dk)
Ved køb af produkter er den originale emballage altid en væsentlig del af varens værdi. Emballagen skal derfor altid sendes med retur for, at betingelserne for at udøve fortrydelsesretten er opfyldt. Det er derfor altid en god idé at gemme den originale emballage, indtil du har fundet ud af, om du vil beholde det produktet eller ej.
Når fortrydelsesretten udnyttes, skal du selv betale portoen for at sende varen retur.
Hvis du fortryder dit køb, tilbagebetales købesummen naturligvis til dig. Dette gøres ved en returnering til det betalingskort, du har brugt.
Varen skal returneres ubrugt i intakt, original emballage. Der må ikke være påsat mærkater eller skrevet direkte på originalemballagen. Returbeløbet overføres til det benyttede betalingskort, seneste 14 dage efter Pixizoo.dk har modtaget varen.
Returnerer du én eller flere varer, hvor ordren er betalt med bonuskroner, eller gavekort, vil tilbagebetalingen ske med alle de benyttede bonuskroner/gavekort, uanset hvor mange varer fra ordren, der returneres. Det vil sige, at bonuskronerne/gavekortet ikke deles ud på de enkelte varer, der er på den oprindelige ordre. Dækker bonuskronerne/gavekortet ikke det fulde beløb, der skal refunderes, vil differencen blive refunderet til betalingskortet der blev benyttet ved bestilling.
Det fremmer ekspeditionen, hvis fyldestgørende informationer følger pakken. Fx kopi af ordrebekræftelse, kopi af forudgående korrespondance mv., registreringsnummer og kontonummeret for den bankkonto, hvortil refusionen kan foregå.
Du kan også fortryde købet ved at nægte at modtage varen.
Bemærk at vi ikke modtager pakker sendt per efterkrav.
Specialfremstillet varer:
Varer der er bestilt på specialmål, f.eks. en seng på specielle mål, kan ikke returneres efter udførelsen påbegyndes. Fremstillingen af den specialfremstillede vare går ikke i gang, førend du giver ok for påbegyndelse, samt at du ved accept af påbegyndelse samtidig accepterer, at fortrydelsesretten bortfalder. Du modtager derfor en mail efter aftaleindgåelse, som du skal bekræfte, hvis du ønsker at udførelsen påbegyndes med det samme.
Såfremt du vælger ikke at acceptere, at fortrydelsesretten bortfalder med det samme, bliver fremstillingen først påbegyndt 14 dage efter aftalens indgåelse.
Købeguide
Sådan foretager du et køb på www.Pixizoo.dk:
- Læg varen i indkøbskurven
Ud for hver vare er der en ”Læg i kurv” knap. Denne knap skal du klikke på, hvis du ønsker at lægge varen i indkøbskurven. Øverst i højre hjørne af skærmen kan du hele tiden se antal produkter du har liggende i kurven, og når du klikker på kurven, ser du oversigten over de varer der ligger der. Totalprisen bliver også vist. Her har du også mulighed for at fjerne produkter.
- Kassen
Når du har fundet alle varer, du ønsker at købe, og er i din indkøbskurv, trykker du på ”Gå til kassen” under din bestilling. Du er nu i gang med at købe de varer, som ligger i din kurv.
- Kundeoplysninger
Her skal du udfylde dine personlige oplysninger. Hvis der er en anden leveringsadresse, skal denne tilføjes.
Det er vigtigt, at dine kundeoplysninger udfyldes korrekt. Dels så varen bliver afsendt til den rigtige adresse, dels så vi kan komme i kontakt med dig, hvis vi skulle have et spørgsmål i forbindelse med din ordre, og dels så vi kan sende dig en ordrebekræftelse på din email-adresse.- Betaling
Her vælger du det betalingsmiddel, du ønsker at bruge. Du kan betale med følgende: Dankort, Visa, Visa Electron, JBC, Mastercard og Mobilepay
- Godkend ordre
Inden du fortsætter med din betaling, beder vi dig bekræfte dine oplysninger, dit køb og at du har accepteret vores forretningsbetingelser.
Tryk på knappen ”Gå til sikker betaling”, hvis du ønsker at godkende ordren.- Gennemfør betaling
Når du kommer ind på dette skærmbillede, er du i et ”sikkert område”. Dette betyder, at alle dine oplysninger bliver krypteret (gjort ulæselige), når de sendes ud over internettet. Indtast de nødvendige oplysninger og tryk herefter på ”videre”.
- Ordrebekræftelse
På ordrebekræftelsen står alle oplysninger, som skal bruges i forbindelse med din ordre. Ordrebekræftelsen vil blive sendt til din email-adresse. Betaling for varen vil først blive trukket fra din konto, når produktet sendes.
PERSONDATAPOLITIK
GENERELT
Denne politik om behandling af personoplysninger (“Persondatapolitik”) beskriver, hvorledes Pixizoo.dk ApS (“Pixizoo”, “os”, “vores”, “vi”) indsamler og behandler oplysninger om dig.
Persondatapolitikken gælder for personoplysninger, som du afgiver til os, eller som vi indsamler via Pixizoos hjemmeside www.pixizoo.dk (“Hjemmesiden”).
Pixizoo er dataansvarlig for dine personoplysninger. Al henvendelse til Pixizoo kan ske via kontaktoplysningerne anført under pkt. 7.
HVILKE PERSONOPLYSNINGER INDSAMLER VI, TIL HVILKE FORMÅL OG RETSGRUNDLAGET FOR BEHANDLINGEN
Når du besøger Hjemmesiden, indsamler vi automatisk oplysninger om dig og din brug af Hjemmesiden, fx om hvilken type browser du bruger, hvilke søgetermer du bruger på Hjemmesiden, din IP-adresse, herunder din netværkslokation, og informationer om din computer.
Formålet er at optimere brugeroplevelsen og Hjemmesidens funktion, samt foretage målrettet markedsføring, herunder retargeting via Facebook og Google. Denne behandling af oplysninger er nødvendig for, at vi kan varetage vores interesser i at forbedre Hjemmesiden samt vise dig relevante tilbud.
Retsgrundlaget for behandlingen er EU Persondataforordningens art 6, stk. 1, litra f.
Når du køber et produkt eller kommunikerer med os på Hjemmesiden, indsamler vi de oplysninger, du selv afgiver, fx navn, adresse, e-mailadresse, telefonnr., betalingsmåde, oplysninger om hvilke produkter du køber og eventuelt har returneret, leveringsønsker, samt oplysning om den IP-adresse, hvorfra bestilling er foretaget.
Formålet er, at vi kan levere de produkter, du har bestilt og i øvrigt opfylde vores aftale med dig, herunder for at kunne administrere dine rettigheder til at returnere og reklamere. Oplysninger om dine køb kan vi også behandle for at overholde lovkrav, herunder til bogføring og regnskab. Ved køb indsamles IP-adressen med det formål og for at varetage vores interesse i, at kunne forhindre svig.
Retsgrundlaget for behandlingen er EU Persondataforordningens art 6, stk. 1, litra b, c og f.
Når du tilmelder dig til vores nyhedsbrev, indsamler vi oplysning om dit navn og din e-mailadresse.
Formålet er at varetage vores interesse i at kunne levere nyhedsbreve til dig.
Retsgrundlaget for behandlingen er EU Persondataforordningens art 6, stk. 1, litra f.
Når du tilmelder dig vores kundeklub, bliver du bedt om at oplyse fx navn, adresse, e-mailadresse, telefonnummer. Udover navn, adresse og e-mailadresse vælger du selv hvilke oplysninger du vil give os. Derudover indsamler vi oplysninger under dit medlemskab om din brug af kundeklubbens fordele, konkurrencer du deltager i m.m. Vi sammenholder disse oplysninger med andre oplysninger vi har om dig, herunder oplysninger om, hvad du har købt og eventuelt returneret.
Formålet er at kunne administrere dit medlemskab og levere dig de ydelser og tilbyde dig de fordele, der er forbundet med medlemskabet af kundeklubben, samt for at varetage vores interesse i at kunne sende nyhedsbreve og foretage målrettet markedsføring.
Retsgrundlaget for behandlingen er EU Persondataforordningens art 6, stk. 1, litra b og f. Du vil ved tilmeldingen blive bedt om at give særskilt samtykke til elektronisk markedsføring.
MODTAGERE AF PERSONOPLYSNINGER
Oplysninger om dit navn, adresse, e-mail, telefonnummer samt ordrenummer og specifikke leveringsønsker videregives til PostNord, GLS eller en transportør, der forestår leveringen af de købte varer til dig. Ved køb af ikke lagerførte varer kan de nævnte oplysninger videregives til producenten eller sælgeren af den pågældende vare, som i så fald vil forestå leverancen.
Oplysninger kan overlades til eksterne samarbejdspartnere, der behandler oplysningerne på vores vegne. Vi anvender eksterne samarbejdspartnere til blandt andet teknisk drift og forbedringer af Hjemmesiden, udsendelse af nyhedsbreve samt målrettet markedsføring, herunder retargeting, samt til din bedømmelse af vores virksomhed og produkter. Blandt andet videregives oplysninger om dit navn og din e-mail til TrustPilot således, at der på vores vegne kan sendes en invitation til at vurdere os på TrustPilots hjemmeside. Vælger du at foretage en anmeldelse bliver TrustPilot dataansvarlig for de afgivne oplysninger. Disse virksomheder er databehandlere og under vores instruks og behandler data, som vi er dataansvarlig for. Databehandlerne må ikke anvende oplysningerne til andet formål end opfyldelse af aftalen med os, og er underlagt fortrolighed om disse. Vi har indgået skriftlige databehandleraftaler med alle databehandlere, der behandler personoplysninger på vores vegne.
To af disse databehandlere, Google Analytics v/Google LLC. Og Facebook Inc. er etableret i USA. De fornødne garantier for overførsel af oplysninger til USA er sikret gennem databehandlerens certificering under EU-U.S. Privacy Shield, jfr. EU Persondataforordningens art. 45.
kopi af Google LLC’s certificering kan findes her
kopi af Facebook Inc.’s certificering kan findes her
DINE RETTIGHEDER
Med henblik på at skabe åbenhed omkring behandlingen af dine oplysninger skal vi, som dataansvarlig, oplyse dig om dine rettigheder.
Indsigtsretten
Du er til enhver tid berettiget til at anmode os om oplysning om blandt andet, hvilke oplysninger vi har registreret om dig, hvilket formål registreringen tjener, hvilke kategorier af personoplysninger og modtagere af oplysninger der evt. måtte være, samt oplysning om hvorfra oplysningerne stammer.
Du har ret til at få udleveret en kopi af de personoplysninger, som vi behandler om dig. Hvis du ønsker en kopi af dine personoplysninger, skal du sende en skriftlig anmodning til [email protected]. Du kan blive bedt om at dokumentere, at du er den du giver dig ud for at være.
Retten til berigtigelse
Du har ret til at få urigtige personoplysninger om dig selv berigtiget af os. Såfremt du bliver opmærksom på, at der er fejl i de oplysninger, som vi har registreret om dig, opfordres du til at rette skriftlig henvendelse til os, så oplysningerne kan blive korrigeret.
Oplysninger, som vi har indsamlet i forbindelse med din tilmelding til vores kundeklub, har du selv mulighed for at korrigere via log-in til din brugerprofil.
Retten til sletning
I visse tilfælde har du ret til at få alle eller visse af dine personoplysninger slettet af os, fx hvis du tilbagekalder dit samtykke, og vi ikke har et andet retsgrundlag for at fortsætte behandlingen. I det omfang en fortsat behandling af dine oplysninger er nødvendig, fx for at vi kan overholde vores retlige forpligtelser, eller for at retskrav kan fastlægges, gøres gældende eller forsvares, er vi ikke forpligtede til at slette dine personoplysninger.
Retten til at begrænse behandlingen til opbevaring
Du har i visse tilfælde ret til at få begrænset behandlingen af dine personoplysninger til kun at bestå af opbevaring, fx hvis du mener, at de oplysninger, vi behandler om dig, ikke er korrekte.
Retten til dataportabilitet
Du har i visse tilfælde ret til at få personoplysninger, som du selv har givet os, udleveret i et struktureret, almindeligt anvendt og maskinlæsbar format og har ret til at overføre disse oplysninger til en anden dataansvarlig.
Retten til indsigelse
Du har til enhver tid ret til at gøre indsigelse mod vores behandling af dine personoplysninger, med henblik på direkte markedsføring, herunder den profilering der foretages for at kunne målrette vores direkte markedsføring.
Du har endvidere til enhver tid ret til af grunde, der vedrører din personlige situation, at gøre indsigelse mod den behandling af dine personoplysninger, som vi foretager på grundlag af vores legitime interesser jfr. pkt. 2.1 og 2.3.
Retten til at tilbagekalde samtykke
Du har til enhver tid ret til at tilbagekalde et samtykke, du har givet os til en given behandling af personoplysninger, herunder til den profilering, der foretages af dig som medlem i kundeklubben. Hvis du ønsker at tilbagekalde dit samtykke, bedes du kontakte os på [email protected].
Retten til at klage
Du har til enhver tid ret til at indgive en klage til Datatilsynet, Borgergade 28, 5, 1300 København K over vores behandling af dine personoplysninger. Klage kan blandt andet indgives på mail [email protected] eller telefon +45 33 19 32 00.
SLETNING AF PERSONDATA
Oplysninger indsamlet om din brug af Hjemmesiden jfr. pkt. 2.1. slettes senest, når du ikke har gjort brug af Hjemmesiden i 1 år.
Oplysninger indsamlet i forbindelse med din tilmelding til vores nyhedsbrev slettes, når dit samtykke til nyhedsbrev trækkes tilbage, medmindre vi har et andet grundlag for behandling af oplysningerne.
Oplysninger indsamlet i forbindelse med køb du har gennemført på Hjemmesiden jfr. pkt. 2.2 vil som udgangspunkt blive slettet 3 år efter udløbet af det kalenderår, hvori du har foretaget dit køb. Oplysninger kan dog gemmes i længere tid, hvis vi har et legitimt behov for længere opbevaring, fx hvis det er nødvendigt for at retskrav kan fastlægges, gøres gældende eller forsvares, eller hvis opbevaring er nødvendig for, at vi kan opfylde lovkrav. Regnskabsmateriale opbevares i 5 år til udgangen af et regnskabsår for at opfylde bogføringslovens krav.
Oplysninger som vi har indsamlet i forbindelse med din tilmelding til og under dit medlemskab af vores kundeklub jfr. pkt. 2.4, vil vi automatisk slette: a) såfremt du ikke har logget på din brugerprofil i 3 år, b) såfremt du deaktiverer (suspenderer) dit medlemskab til vores kundeklub og ikke genaktiverer det indenfor de næste 3 år, eller c) såfremt du framelder dig dit medlemskab til vores kundeklub.
SIKKERHED
Vi har gennemført passende tekniske og organisatoriske sikkerhedsforanstaltninger mod, at personoplysninger hændeligt eller ulovligt tilintetgøres, fortabes, ændres eller forringes samt mod, at de kommer til uvedkommendes kendskab eller misbruges.
Kun medarbejdere, der har et reelt behov for at få adgang til dine personoplysninger for at udføre deres arbejde, har adgang til disse.
KONTAKTOPLYSNINGER
Pixizoo.dk ApS er dataansvarlig for de persondata, som indsamles via Hjemmesiden.
Hvis du har spørgsmål eller bemærkninger til denne Persondatapolitik eller ønsker du at gøre brug af en eller flere af dine rettigheder beskrevet i pkt.4, kan du kontakte:
Pixizoo.dk ApS
Agerøvej 25
8381 Tilst
Tlf. nr.: 88 88 74 15
E-mail: [email protected]
ÆNDRINGER I PERSONDATAPOLITIKKEN
Såfremt vi foretager ændringer i Persondatapolitikken, vil du blive orienteret om dette ved dit næste besøg på Hjemmesiden.
Hvis du har tilmeldt dig vores kundeklub, vil du blive orienteret om ændringerne i politikken ved udsendelse af information til din registrerede e-mailadresse.
VERSIONER
Dette er version 1 af Pixizoos persondatapolitik dateret den [18-05-2018].
COOKIE POLITIK
Introduktion
Når du besøger vores website indsamles der oplysninger om dig, som bruges til at tilpasse og forbedre vores indhold og til at øge værdien af de annoncer, der vises på siden. Hvis du ikke ønsker, at der indsamles oplysninger, bør du slette dine cookies (se vejledning) og undlade videre brug af websitet. Nedenfor har vi uddybet, hvilke informationer der indsamles, deres formål og hvilke tredjeparter, der har adgang til dem.
Cookies
Websitet anvender ”cookies”, der er en tekstfil, som gemmes på din computer, mobil el. tilsvarende med det formål at genkende den, huske indstillinger, udføre statistik og målrette annoncer. Cookies kan ikke indeholde skadelig kode som f.eks. virus.
Det er muligt at slette eller blokere for cookies. Se vejledning: http://minecookies.org/cookiehandtering
Hvis du sletter eller blokerer cookies vil annoncer kunne blive mindre relevante for dig og optræde hyppigere. Du kan desuden risikere at websitet ikke fungerer optimalt samt at der er indhold, du ikke kan få adgang til.
Vi benytter os af følgende kategorier af cookies på vores website:
Kategori 1 – Nødvendige cookies
Disse cookies er essentielle for at bevæge dig rundt på sitet og benytte dets features. Uden disse cookies vil loginoplysninger og indkøbskurve f.eks. ikke være gemt.
Kategori 2 – Brugsmæssige cookies
Denne form for cookies indsamler anonym information om hvordan du bruger vores website. F.eks. bruger vi Google Analytics cookies til at forstå hvordan kunderne ankommer og benytter vores site så vi kan forbedre ting som navigation, shopping oplevelsen og marketing kampagner. Data fra denne form for cookies viser IKKE personlige detaljer så den individuelle identitet kan blive fastslået. Du kan fravælge denne form for cookie i dine browser indstillinger, men det kan ændre oplevelsen på vores website.
Kategori 3 – Funktionsmæssige cookies
Denne form for cookies husker valg som f.eks. hvilket land du besøger fra, valuta du benytter, størrelse vælger, mærker du foretrækker osv. Det bruger vi til at skræddersy en mere personlig oplevelse, og tilbyde de meste relevante produkter og den bedste brugeroplevelse. Denne data er anonymiseret og kan ikke bruges af andre websites. Du kan fravælge denne form for cookie i dine browser indstillinger, men det kan ændre oplevelsen på vores website.
Kategori 4 – Målrettede eller annonceringsmæssige cookies
Denne form for cookies indsamler information omkring din søgshistorik for at målrette annoncer for mere relevant indhold for dig og dine interesser. De hjælper også til at begrænse antallet af gange du bliver disponeret for en specifik annonce. Denne form for cookies er som regel placeret ved tredjeparts annoncerings netværk. De husker de websites du besøger og deler dem med andre parter såsom annoncører. F.eks. benytter vi tredjeparts netværk til at dele mere personlige annoncer til dig, når du benytter andre websites. Du kan se en liste over hyppigt benyttes tredjeparter her
Personoplysninger
Generelt
Personoplysninger er alle slags informationer, der i et eller andet omfang kan henføres til dig. Når du benytter vores website indsamler og behandler vi en række sådanne informationer. Det sker f.eks. ved alm. tilgang af indhold, hvis du tilmelder dig vores nyhedsbrev, deltager i konkurrencer eller undersøgelser, registrerer dig som bruger eller abonnent, øvrig brug af services eller foretager køb via websitet.
Vi indsamler og behandler typisk følgende typer af oplysninger: Et unikt ID og tekniske oplysninger om din computer, tablet eller mobiltelefon, dit IP-nummer, geografisk placering, samt hvilke sider du klikker på (interesser). I det omfang du selv giver eksplicit samtykke hertil og selv indtaster informationerne behandles desuden: Navn, telefonnummer, e-mail, adresse og betalingsoplysninger. Det vil typisk være i forbindelse med oprettelse af login eller ved køb.
Sikkerhed
Vi har truffet tekniske og organisatoriske foranstaltninger mod, at dine oplysninger hændeligt eller ulovligt bliver slettet, offentliggjort, fortabt, forringet eller kommer til uvedkommendes kendskab, misbruges eller i øvrigt behandles i strid med lovgivningen.
Formål
Oplysningerne bruges til at identificere dig som bruger og vise dig de annoncer, som vil have størst sandsynlighed for at være relevante for dig, at registrere dine køb og betalinger, samt at kunne levere de services, du har efterspurgt, som f.eks. at fremsende et nyhedsbrev. Herudover anvender vi oplysningerne til at optimere vores services og indhold.
Periode for opbevaring
Oplysningerne opbevares i det tidsrum, der er tilladt i henhold til lovgivningen, og vi sletter dem, når de ikke længere er nødvendige. Perioden afhænger af karakteren af oplysningen og baggrunden for opbevaring. Det er derfor ikke muligt at angive en generel tidsramme for, hvornår informationer slettes.
Videregivelse af oplysninger
Data om din brug af websitet, hvilke annoncer, du modtager og evt. klikker på, geografisk placering, køn og alderssegment m.v. videregives til tredjeparter i det omfang disse oplysninger er kendt. Du kan se hvilke tredjeparter, der er tale om, i afsnittet om ”Cookies” ovenfor. Oplysningerne anvendes til målretning af annoncering.
Vi benytter herudover en række tredjeparter til opbevaring og behandling af data. Disse behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke anvende dem til egne formål.
Videregivelse af personoplysninger som navn og e-mail m.v. vil kun ske, hvis du giver samtykke til det. Vi anvender kun databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.
Indsigt og klager
Du har ret til at få oplyst, hvilke personoplysninger, vi behandler om dig. Du kan desuden til enhver tid gøre indsigelse mod, at oplysninger anvendes. Du kan også tilbagekalde dit samtykke til, at der bliver behandlet oplysninger om dig. Hvis de oplysninger, der behandles om dig, er forkerte har du ret til at de bliver rettet eller slettet. Henvendelse herom kan ske til: [email protected] Hvis du vil klage over vores behandling af dine personoplysninger, har du også mulighed for at tage kontakt til Datatilsynet.
Log statistik
Log statistik bruges på Pixizoo.dk og betyder, at et statistiksystem opsamler information som kan give et statistisk billede af, hvor mange besøgende et website har haft, hvor de kommer fra, på hvilken del af websitet dette forlades mm. På Pixizoo.dk anvendes log statistik med det formål at optimere websitet og dets funktionalitet.
Personlige oplysninger
For at du kan indgå en aftale med os via websitet, skal du lade dig registrere med følgende personlige oplysninger:
Navn
Adresse
Telefonnummer
E-mail adresse
Vi foretager registreringen af dine personlige oplysninger med det formål at kunne levere varen til dig. Personoplysninger registreres hos virksomhedens juridiske navn, Pixizoo ApS, og opbevares i 5 år (5 år pga. krav fra bogføringsloven), hvorefter oplysningerne slettes. Når der indsamles personoplysninger via vores website sikrer vi, at dette altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således, at du er informeret om præcis, hvilke oplysninger der indsamles og hvorfor. Direktøren for Pixizoo ApS har adgang til de oplysninger, der registreres om dig. Den dataansvarlige er Jesper Mark. Vi opbevarer ikke kundeoplysninger krypteret. Vi transmitterer ikke kundeoplysninger krypteret.
Oplysninger afgivet af Pixizoo.dk.dk videregives eller sælges på ingen måde til tredjemand, og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger.
Som registreret hos Pixizoo ApS, har du altid ret til at gøre indsigelser mod registreringen. Du har også ret til indsigt i hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til Pixizoo ApS via e-mail: [email protected]
Ved tilmelding til nyhedsbrev registrerer vi din e-mail adresse. E-mail adressen videregives ikke til andre.
Kategorier
-
Sorry, no questions or answers found
Feel free to contact us using the form below.
Ofte stillede spørgsmål
Hvis du har modtaget en vare, som du af en eller anden grund er nødt til at returnere, så læs herunder, hvordan du gør, og få svar på nogle af de oftest stillede spørgsmål.
Ved returnering af varer købt på Pixizoo.dk skal du følge disse steps:
- Meld din returnering her
- Returlabel: Det er muligt at købe en returlabel igennem os til 49 kr. Hvis du ikke ønsker at købe den igennem os, kan du selv købe en returlabel og sende retur med GLS eller Postnord. Det er vigtigt, du sender pakken med omdeling. Uanset hvor du køber din returlabel, er det vigtigt, at du melder din returnering, ellers ikke har mulighed for at behandle den. Husk altid at få en kvittering for indlevering af pakken.
- Varen skal sendes retur i original emballage, og den må ikke have være brugt.
- I pakken skal du vedlægge den returseddel, der fulgte med, da du modtog ordren. Hvis ikke denne fulgte med, så vedlæg selv en seddel med ordrenummer, varenummer(e) der returneres.
- Du skal sende pakken inden for 3 uger, efter du har meldt din returnering.
- Du vil modtage pengene for varen retur, inden for 14 hverdage efter vi har modtaget pakken.
Ofte stillede spørgsmål:
1. Skal jeg selv betale for returnering af min vare?
- Ja, når du returner en vare til os, er det dig selv der afholder returneringsomkostningerne.
2. Kan jeg returnere en vare i butikken? OBS Vores butik er pt. lukket grundet flytning.
- Du kan godt returnere din vare i butikken, selvom den er købt på webshoppen. Vær opmærksom på, at beløbet refunderes til det betalingskort, som ordren blev betalt med. Du har også mulighed for at ombytte varen i butikken, hvis anden vare ønskes i stedet for. Når butikken åbner igen kan du returnerer igen, da vi har ubegrænset retur.
3. Kan jeg vælge, hvilken konto pengene skal tilbagebetales til?
- Vi tilbagebetaler altid til det kort, der er anvendt ved bestilling. Det er derfor ikke muligt at tilbageføre beløbet til anden konto.
4. Hvornår får jeg pengene retur?
- Hvis du har sendt en vare retur, kan du forvente at få dine penge tilbage inden for 14 hverdage, efter vi har modtaget din returpakke. Du får en mail, når returneringen er færdigbehandlet, og beløbet refunderes til dig.
5. Får jeg besked, når I har modtaget min pakke?
- Du får ikke besked, når vi har modtaget din pakke, men du kan altid se på trackingnummeret, hvornår den er modtaget på vores lager
6. Kan jeg sende varer fra forskellige ordrer retur sammen?
- Ja, men du skal melde din returnering for begge ordre via linket ovenfor og det er vigtigt at du tydeligt noterer hvilke ordrenumre og varer du returnerer i pakken. Så husk at vedlægge en seddel om dette.
Vilkår for ubegrænset returret
Hos Pixizoo tilbyder vi ubegrænset returret, da vi gerne vil give vores kunder muligheden for at returnere en vare, når det passer ind i hverdagen. Vi ved, at hverdagen kan være travl med småbørn, og det derfor kan være svært at nå det inden for de 14 dage.
Her kan du læse om vores vilkår for ubegrænset returret.
Den ubegrænsede returret gælder alle varer, så længe:
1. Din vare er ubrugt
2. Din vare er i original emballage
3. Din vare stadig findes i vores sortiment
Det vil sige, hvis du f.eks. har købt et sikkerhedsgitter, som du ikke har fået pakket op, og vi stadig sælger det, er dit sikkerhedsgitter indbefattet af vores ubegrænset returret.
OBS! Den ubegrænset returret gælder IKKE på reklamationserstatninger.
Vær specielt opmærksom på ved returnering af tøj: Hvis du ønsker at returnere tøj, skal det returneres i original emballage, og sko skal returneres i den originale æske. Varen må ikke have tegn på slid, pletter eller skader, eller lugte af udefrakommende dufte såsom parfumer og røg. Derudover SKAL der være mærker på tøjet, da vi ellers ikke kan sælge varen til ny modtager.
Ved returnering af varer købt på kampagne 3 for 2:
Når du køber varer på kampagne 3 for 2, får du værdien af den billigste trukket fra ved kassen. På din faktura vil denne værdi være trukket fra som en procentvis rabat på hvert enkelt produkt i 3 for 2 kampagnen. Hvis du returnerer et produkt, som er købt på kampagne 3 for 2, ophører rabatvilkårene. Tilbagebetaling for det eller de returnerede produkter vil derfor være originalprisen fratrukket den procentvise besparelse, der står på din faktura.
Returnering af varer betalt med bonuskroner eller gavekort:
Returnerer du én eller flere varer, hvor ordren er betalt med bonuskroner eller gavekort, vil tilbagebetalingen ske med alle de benyttede bonuskroner/gavekort, uanset hvor mange varer fra ordren, der returneres. Dvs. bonuskronerne/gavekortet deles ikke ud på de enkelte varer, der er på den oprindelige ordre. Dækker bonuskronerne/gavekortet ikke det fulde beløb, der skal refunderes, vil differencen blive refunderet til betalingskortet, der blev benyttet ved bestilling.
Vi har på nuværende tidspunkt ikke Click and Collect, så din ordre skal leveres med en transportør. Du kan vælge leveringsform ved kassen.
Vi har ubegrænset returnering på alle varer her op til jul. Der kommer ikke byttemærker på, du skal blot have dit ordrenummer og email for at kunne returnere en eller flere varer.
Du kan læse mere om vores returnering her:
https://www.pixizoo.dk/kundeservice
Når vi åbner vores nye Showroom i Skejby kan varerne også returneres her.
Det er desværre ikke muligt at få separate ordre sendt sammen, da de sendes direkte til pakning på vores lager, og det er derfor ikke muligt at sende dem sammen.
Vi har desværre ikke mulighed for at give besked, når vi modtager din returnering. Derfor vil du ikke modtage besked om din returnering, før den er behandlet inden for 14 hverdage efter modtagelse. Når den er behandlet, modtager du en mail. Du kan altid selv følge pakken med det track & trace nummer, du har på den, og der se, om vi har modtaget den.
Er du stadig i tvivl?
KONTAKT OS
Telefon nr.
88 88 74 15
Webshoppen
Spørgsmål vedr. Live auktioner
TELEFONTIDER
Mandag - fredag
Kl. 10.00 - 14.00
Lørdag - søndag
Lukket
Helligdage
Lukket
BESØG OS I BUTIKKEN
Midlertidig lukket grundet flytning
Vi åbner nyt showroom i Skejby start januar.
Vi har ikke mulighed for Click and Collect på nuværende tidspunkt.