• Gratis fragt ved køb over 499,- 💙
  • Lyn hurtig 1-2 dages levering 🚚
  • +30.700 Bedømmelser på Trustpilot | 4,6/5 Rating ⭐️
  • Gratis fragt ved køb over 499,- 💙
  • Lyn hurtig 1-2 dages levering 🚚
  • +30.700 Bedømmelser på Trustpilot | 4,6/5 Rating ⭐️

FAQ
Mest stillede spørgsmål


1. Levering

1.1 Hvor lang er leveringstid på min ordre hos Pixizoo.dk?

Vi gør vores bedste for at yde den bedste og hurtigste levering. I langt de fleste tilfælde leverer vi inden for 1-2 hverdage (forventet leveringstid står ved den enkelte vare). Går der mod forventning længere tid, vil vores kundeservice informere dig herom.

1.2 Kan jeg få fragtet mine varer udenfor Danmark? (Bor i udlandet)

Ja, det kan du. Det har en merpris i levering. Kontakt gerne vores kundeservice, for at høre om dine muligheder.

1.3 Hvilke leveringsformer tilbyder Pixizoo.dk?

Vi har flere tilgængelig leveringsmuligheder, hvilket afhænger af varens vægt og størrelse - eller leveringsadresse. Ved særligt tunge/store forsendelser kan der kun leveres med fragtmand. Vi leverer med: - GLS Pakkeshop - GLS Hjemmelevering - Burd Derlivery (aften til hjemmeadresse) - Fragtmand (store forsendelser: 250 kr.)

1.4 Hvad koster levering hos Pixizoo.dk?

GLS pakkeshop: Ved køb over 499 kr. koster det 0 kr. Ved køb under 499 kr. koster det 49 kr. GLS hjemmelevering: Ved køb over 499 kr. koster det 19 kr. Ved køb under 499 kr. koster det 49 kr. BURD Delivery Aftenlevering: Ved køb over 499 kr. koster det 49 kr. Ved køb under 499 kr. koster det 49 kr. BURD Delivery Express: Ved køb over 499 kr. koster det 49 kr. Ved køb under 499 kr. koster det 49 kr. Fragtmand (v. store forsendelser): Ved køb af særligt tunge eller store varer: 250 kr.

2. Betaling

2.1 Hvilke betalingsformer kan jeg bruge på Pixizoo?

Dankort (Dankort/VisaDankort gebyrfrit) Visa/JBC/Visa Electron (gebyrfrit) Danske Bank kreditkort (gebyrfrit) Mastercard (gebyrfrit) MobilePay (gebyrfrit). Anyday (gebyrfrit)

2.2 Hvornår trækker I penge fra min konto?

Ved betaling med kreditkort på Pixizoo.dk bliver beløbet først hævet, når varen er afsendt fra vores lager. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet.

2.3 Hvordan betaler jeg med gavekort hos Pixizoo?

Når du ønsker at anvende et gavekort, skal du skrive din gavekortskode ind i rabatkode feltet. Vær dog opmærksom på, at vores system ikke kan registrere både en rabatkode og en gavekortskode.

2.4 Hvad gør jeg, hvis mit kort bliver afvist, når jeg forsøger at betale?

Hvis du oplever problemer med at gennemføre din betaling skal du kontakte Pixizoo's kundeservice på kundeservice@pixizoo.dk eller 88 88 74 15.

2.5 Hvordan bruger jeg min rabatkode hos Pixizoo?

Du finder din vare, ligger den i indkøbskurven ved at klikke på køb, gå til kurven (også kaldet kassen), indtast din rabatkode i rabatkode feltet, og klik på 'Tilføj". Din rabat er nu indberegnet i totalbeløbet.

3. Kontakt

3.1 Hvordan kan jeg kontakte jer?

Du kan kontakte os direkte på mail: kundeservice@pixizoo.dk Eller på tlf: 88 88 74 15 Åbningstider på tlf: Mandag - Fredag: 9-15 (lukket mellem 12-13) Lørdag - Søndag: Lukket Helligdage: Lukket

3.2 Hvad er jeres åbningstider på telefon?

Vi står klar til at hjælpe med dine spørgsmål på: 88 88 74 15 Mandag - Fredag: 9-15 (lukket mellem 12-13) Lørdag - Søndag: Lukket Helligdage: Lukket

4. Returnering & Bytte

4.1 Jeg ønsker at fortryde mit køb. Hvad gør jeg?

Du har 14 dages fortrydelsesret, når du handler på vores webshop. Fortrydelsesretten udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked, om at du vil fortryde dit køb. Fortryder du dit køb inden for de første 14 dage – har du 14 dage til at sende varen tilbage til os, fra det tidspunkt du har givet besked om at du har fortrudt dit køb. Du kan give os besked på enten e-mail (kundeservice@pixizoo.dk), på tlf. 88 88 74 15 eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder vedhæftet i din ordrebekræftelse. Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten. Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette. På nogle varer er der ikke fortrydelsesret, eller man kan miste sin fortrydelsesret, fx på grund af varens art, eller hvor du kan fortabe din fortrydelsesret ved at bryde evt. plomberinger. Læs mere i afsnit 4.1.2 ”varer undtaget fortrydelsesretten”. Efterfølgende skal varen være i hænde hos Pixizoo inden de 14 dage efter køb.

4.2 Hvordan sender jeg en vare retur?

Hvis du ønsker at returnere hele eller dele af din ordre, kan du sendes det retur til os til følgende adresse senest 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare: DSV Hedelandsvej 28A, port: 139–142 2640 Hedehusene Att. Pixizoo *Ved tilbagelevering bør du sørge for, at varerne er forsvarligt indpakket. Du har nemlig selv ansvaret for pakken/varerne, indtil vi modtager den. Gem derfor postkvittering samt evt. track and trace nummer. Husk at vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen eller anden dokumentation for dit køb. Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller uden omdeling.

4.3 Hvornår får jeg mine penge igen, når jeg har fortrudt/returneret mit køb?

Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for. Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen. Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet. Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, medmindre du sender os dokumentation for at have returneret den. Fra vi modtager din returordre til du kan se pengene retur på din konto, går der maks 14 dage, men ofte kortere tid.

4.4 Kan jeg sende mit køb retur, hvis jeg har afprøvet varen?

Inden for de første 14 dage efter du har fortrudt dit køb, kan du miste dit købsbeløb, helt eller delvist. Det sker, hvis varens værdi er forringet, fordi du reelt har taget varen i brug, den er blevet beskadiget, mens du havde ansvaret for den, du har håndteret varen på anden måde, end det var nødvendigt, for at du kunne fastslå varens art, egenskaber og den måde, som de fungerer på, du har ikke fulgt de begrænsninger i fortrydelsesretten, der følger af plombering, varetype mm. For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet. Hvis du dog fortryder købet senere end 14 dage efter levering, skal varen returneres i ubrugt stand.

4.5 Er der nogle varer som jeg ikke kan returnere?

Af hygiejnemæssige årsager, er der varer som er undtaget fra fortrydelsesretten, hvis plomberingen er brudt. Disse undtagelser kan efter omstændighederne f.eks. være, men ikke begrænset til: Visse varer og udstyr som er relateret til pleje af baby og amning, f.eks. sutter, sutteflasker, cremer, termometre, og ammebrikker.

5. Reklamation

5.1 Kan jeg reklamere for en vare?

Du har, som følge af købeloven, 2 års reklamationsret. Det betyder at du enten kan få en mangelfuld vare repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd. Du opretter en reklamationssag her: https://app.claimlane.com/c/pixizoo-rma

5.2 Hvornår skal jeg lave reklamationen?

Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Vi anbefaler, at du reklamerer så hurtigt som mulig, og inden for 2 måneder efter fejlen blev opdaget. Du kan reklamere ved at kontakte os via mail til kundeservice@pixizoo.dk eller telefonisk på 88 88 74 15 Når du returnerer varen, bedes du samtidig så detaljeret som muligt oplyse, hvad problemet er. Husk også at vedlægge kopi af ordrebekræftelse eller anden form for dokumentation, så vi kan spore din ordre i vores system.

5.3 Kan jeg få mine penge igen, når jeg har lavet en reklamation?

Er reklamationen berettiget, refunderer vi naturligvis dine rimelige fragtomkostninger for at sende varen retur til os. I modsat fald skal du selv afholde alle udgifter til transport, herunder vores fragtomkostninger til returnering af varen efter undersøgelse. Husk at varen altid skal sendes i forsvarlig emballage og få en kvittering for afsendelse. Du har nemlig selv ansvaret for pakken/varerne indtil vores modtagelse. Gem derfor postkvittering inkl. oplysning om fragtomkostninger samt evt. track and trace nummer.